KLASA 4 - lekcja wirtualna 8
Dzień Dobry!
Dzisiejsza lekcja będzie podzielona na dwie części:
1. Powtórzenie ostatniego tematu + rozwiązanie kilku ćwiczeń.
2. Wprowadzenie do nowej lekcji pt. Ukształtowanie terenu.
Przypominam, że pod koniec działu odbędzie się test sprawdzający - dlatego proszę Was o systematyczność.
I CZĘŚĆ: Zaczniemy od powtórzenia ostatniego tematu lekcji pt. Co to jest krajobraz?
1. Krajobrazy możemy podzielić na dwie grupy:
a) krajobrazy naturalne (niezmienione przez człowieka np. leśny)b) krajobrazy kulturowe ( przekształcone przez człowieka np. miejski, ponieważ człowiek zbudował domy, osiedla)
Zagadka: Do której grupy krajobrazów zaliczamy krajobraz rolniczy?
Uwaga! Przykład krajobrazu rolniczego jest wielokrotnie błędnie oceniany przez uczniów.
Poprawna odpowiedź:
Krajobraz rolniczy zaliczamy do grupy krajobrazów kulturowych (przekształcone przez człowieka) ponieważ pola uprawne nie powstają w sposób naturalny tylko zajmuje się nimi człowiek np. poprzez sadzenie ziemniaków.
A. Krajobrazy naturalne:
- leśny
- górski
- bagienny
- pojezierny
B. Krajobrazy kulturowe:
- wiejski
- rolniczy
- przemysłowy
- miejski
str. 86 ćw. 1,2 oraz str. 87 ćw. 3.
III CZĘŚĆ: Wprowadzenie do nowego tematu pt. Ukształtowanie terenu. Zapisz notatkę wraz z rysunkiem.
LEKCJA
Temat: Ukształtowanie terenu.
1. W terenie występują różne wzniesienia, zagłębienia i równiny, które nazywamy formami terenu:
a) wzniesienia to formy WYPUKŁE.
b) zagłębienia to formy WKLĘSŁE.
c) równiny, czyli tereny płaskie lub lekko pofalowane.
Pozdrawiam,
Pani Monika
Komentarze
Prześlij komentarz