KLASA 4 - lekcja wirtualna 8

Dzień Dobry!

Dzisiejsza lekcja będzie podzielona na dwie części:

1. Powtórzenie ostatniego tematu + rozwiązanie kilku ćwiczeń.
2. Wprowadzenie do nowej lekcji pt. Ukształtowanie terenu.

Przypominam, że pod koniec działu odbędzie się test sprawdzający - dlatego proszę Was o systematyczność.



I CZĘŚĆ: Zaczniemy od powtórzenia ostatniego tematu lekcji pt. Co to jest krajobraz?


1. Krajobrazy możemy podzielić na dwie grupy:
a) krajobrazy naturalne (niezmienione przez człowieka np. leśny)
b) krajobrazy kulturowe ( przekształcone przez człowieka np. miejski, ponieważ człowiek zbudował domy, osiedla)


Zagadka: Do której grupy krajobrazów zaliczamy krajobraz rolniczy?

Uwaga! Przykład krajobrazu rolniczego jest wielokrotnie błędnie oceniany przez uczniów.

Poprawna odpowiedź: 
Krajobraz rolniczy zaliczamy do grupy krajobrazów kulturowych (przekształcone przez człowieka) ponieważ pola uprawne nie powstają w sposób naturalny tylko zajmuje się nimi człowiek np. poprzez sadzenie ziemniaków.

2. Przykłady krajobrazów naturalnych i kulturowych:

A. Krajobrazy naturalne:
  • leśny
  • górski
  • bagienny
  • pojezierny
B. Krajobrazy kulturowe:
  • wiejski 
  • rolniczy
  • przemysłowy
  • miejski
II CZĘŚĆ: Rozwiązywanie zadań w zeszycie ćwiczeń.
str. 86 ćw. 1,2 oraz str. 87 ćw. 3. 

III CZĘŚĆ: Wprowadzenie do nowego tematu pt. Ukształtowanie terenu. Zapisz notatkę wraz z rysunkiem.


LEKCJA
Temat: Ukształtowanie terenu.

1. W terenie występują różne wzniesienia, zagłębienia i równiny, które nazywamy formami terenu:
a) wzniesienia to formy WYPUKŁE.
b) zagłębienia to formy WKLĘSŁE. 
c) równiny, czyli tereny płaskie lub lekko pofalowane.

Pozdrawiam,
Pani Monika

Komentarze